‘WALRUS’, AN EVOLUTION, Rick Owens SS 2017 Paris Fashion Week Menswear

‘WALRUS’,     AN     EVOLUTION

Rick Owens Fashion show, Menswear collection Spring Summer 2017 in Paris
Rick Owens Fashion show, Menswear collection Spring Summer 2017 in Paris

FASHION  IS ALL  ABOUT REFLECTING CHANGE AND  CHANGES ARE  HAPPENING. WE  CAN  FEAR  CHANGE AND  CLING TO   THE   SENTIMENTALLY  FAMILIAR   OR   CHEERFULLY  FLING   OURSELVES  INTO   THE   UNKNOWN.   REMEMBER   HO W THAT  USED  TO  FEEL?  I  SUPPOSE  I  PROPOSE  A  LITTLE  OF  BOTH.  I  LIKE  THINKING  NEITHER  IS  WRONG.

 

J ACKET   LENG THS   ARE   CROPPED  WITH   LENG THENED  SLEEVES  TO   CHANGE  THE  PO S TURE   AND   LIFT  THE  TORSO UP WARD S  WHILE  PANT S  S WIRL  WITH  VOL UME  AND  CA SCADE,  MELTING  INTO  THE  GROUND.  THESE   CLOTHES  ARE REACHING  AND  S TRETCHING  AND  S WELLING  AND  FLOATING  AND  S WEEPING.

FABRICS  ARE   CRISP   LIKE  THE   THINNEST  SILK  TAFFETA S   AND   WASHED   SILK  GAZARS,  OR   STURDY   LIKE  THICK INDUS TRIAL  COTTONS.  A  SILK  AND   COTTON DUCHESSE  BRIDGES   THE  GAP   BETWEEN  THE  TWO  AND  CREATES  AN ARCHITECTURALLY  STATELY,  MATTE  SILHOUETTE.

T-SHIRTS   ARE   TWISTED   AND    MEGA-DRAPED   A S   IRRATIONALLY   A S   POSSIBLE,   CREATING   STRIATED    VOLUMES SIMILAR   TO   MUSCLES  AND   TENDONS  IN  A   MEDICAL   DIAGRAM—   IF   A   MEDICAL   DIAGRAM   WERE  SKETCHED  B Y MADAME  GRÈS,  ONE  OF  MY  PERSONAL,  REASSURINGLY  SENTIMENTAL,  FAVORITES.

THESE  DRAPES SHOW  UP  AGAIN  ON  THE  EASIEST  OF  COTTON  DOESKIN ZIP  FRONT WORK  JACKET S.  WITHOUT THE DRAPING, THESE JACKET S OFFER A SIMPLE, MODES T DIGNITY, ESPECIALLY WHEN INTERPRETED IN RIGID GLEAMING SILK.

BLACK  LEATHER JACKETS  ARE  A S  HIGH  AND  TIGHT  A S  POSSIBLE  TO  MOLD  TO  THE  RIB  CAGE   AND  THEN  RELEASE THE  VOLUME  OF  THE  JUMBO  BODY BAGS  WORN  UNDERNEATH,  TO  END  DRAGGING  ON  THE  FLOOR.

SOME   PIECES  ARE   EMBROIDERED  WITH   LINES  THAT   RADIATE   OUT   FROM   THE  GUT—  A  LINEAR   INTERPRETATION  OF THIS  COLLECTION’S SILHOUETTE AND  A  SIMPLE  MOTIF  HISTORICALLY USED  TO  SYMBOLIZE HOLISTIC  BENEVOLENCE, AS   IN  CHRIS T’S  SACRED  HEAR T  OR   A  SMILING   SUN   CARTOON.  THESE   LINES   ARE   THEN   REPEATED  IN  BRONZE TURBO-BUGLE  BEADING.

MY COLLABORATION WITH  ADIDAS  RESULTS IN OUR  NEW  ‘LEVEL RUNNER’,  OUR  SLEEKEST VERSION OF  A PERFORMANCE RUNNING   SHOE   YET. AND   THE   SIMPLE,   MODES T  DIGNITY   OF   NEIL   YOUNG   SOUNDTRACK S   THIS   COLLECTION  WITH   HIS  GENTLE   1970 ECOLOGICAL DOOM   POEM   ‘AFTER  THE  GOLD  RUSH’.  I LIKE  TO  INTERPRET THIS  SONG AS  DEALING   WITH  INEVITABLE TRANSITIONS  GRACEFULLY.

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